Effi suree Ville Oksasen poismenoa

Electronic Frontier Finland – Effi ry on surullinen ja järkyttynyt perustajajäsenensä Ville Oksasen äkillisestä poismenosta, ja ottaa osaa omaisten suruun.

Ville oli mukana perustamassa yhdistystä vuonna 2001, ja vaikutti keskeisen aktiivisesti järjestössä kuolemaansa saakka. Tunnustuksena panoksestaan yhdistyksen hyväksi Ville nimitettiin Effin kunniajäseneksi vuonna 2011.

– Ville on ollut merkittävä pioneeri ja uraauurtava henkilö suomalaisessa yhteiskunnassa. Ville on toiminnan alkuunpanijana ja sinnikkäänä moottorina vaikuttanut vahvasti digitaalisten oikeuksien puolesta, toteaa Effin puheenjohtaja Timo Karjalainen.

Effi jatkaa Villen aloittamaa arvokasta työtä ja vaalii perintöä, jonka Ville on jättänyt suomalaiseen yhteiskuntaan digitaalisten oikeuksien ajamiseksi.

Electronic Frontier Finland – Effi ry:n puolesta,

hallitus

Timo Karjalainen
Leena Romppainen
Kristo Helasvuo
Mikko Kenttälä
Elina Kurikka
Sirpa Pöyhönen
Mika Viitaniemi

Timo Karjalainen
puheenjohtaja, Electronic Frontier Finland – Effi ry
timo.karjalainen@effi.org

Electronic Frontier Finland – Effi ry on perustettu puolustamaan kansalaisten sähköisiä oikeuksia. Tällaisia ovat esimerkiksi oikeus sensuroimattomaan viestintään, kohtuullisiin käyttöehtoihin digitaalista sisältöä ostettaessa sekä vapaus kehittää ja julkaista avoimia tietokoneohjelmia. Yhdistys herättää keskustelua ja pyrkii vaikuttamaan muun muassa lainsäädäntöhankkeisiin sananvapaudesta ja tekijänoikeudesta Suomessa ja Euroopassa. Mielestämme yksityisyyttä ei saa rikkoa, spämmäys tulee kieltää ja ohjelmistoideapatenteista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Yhdistyksellä on noin 1500 jäsentä. Lisätietoja Effin kotisivulta www.effi.org.